Ce acte imi trebuie pentru somaj ?


loading...

ce acte imi trebuie pentru somaj

Intrebare: Ce acte imi trebuie pentru somaj ?

Raspuns:

Cei care cauta un loc de munca pot beneficia de somaj in anumite conditii impuse de lege, cum ar fi, sa fie apti medical si sa prezinte unele acte.

Conform legii nr. 76/2002 (Sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocupari fortei de munca) trebuie indeplinite cateva conditii:

– au cotizat minim 12 luni in ultimele 24 luni premergatoare inregistrari cereri

– nu realizeaza venituri sau realizeaza venituri mai mici decat valoarea ISR (500 de lei)

– nu indeplinesc criteriile de pensionare

– sunt inregistrate la agentia pentru ocuparea fortei de munca in raza teritoriala unde isi au domiciliul sau resedinta, daca au avut ultimul loc de munca ori au realizat venituri in acea localitate.

– trebuie sa se adreseze agentiei locale pentru ocuparea fortei de munca sau la punctul de lucru unde isi are domiciliul sau resedinta, unde se va completa o cerere de acordare a indemnizatiei.

Documente necesare:
– actul de identitate, in original
– actele de studii si de calificare, in original si in copie
– adeverinta medicala din care sa rezulte ca persoana este apta de munca sau cu restrictii medicale
– acte eliberate de organele teritoriale financiare din care reiese ca persoana nu realizeaza venituri sau ca realizeaza venituri mai mici decat indicatorul social de referinta.

In functie de categoria de solicitanti, mai sunt si alte actele necesare ca :

In cazul persoanelor care vin din campul muncii le mai trebuie:
– carnetul de munca sau adeverinta de munca in original si copie

dupa caz mai trebuie:
– copie dupa hotararea judecatoreasca definitiva prin care instanta competenta potrivit legii a dispus reintegrarea in munca, atunci cand reintegrarea nu mai este posibila la unitatea la care persoana a fost incadrata in munca anterior, din cauza incetarii definitive a activitatii, sau la unitatea care a preluat patrimoniul acesteia;
– adeverinta de la unitatea care a preluat patrimoniul unitatii in care persoana a fost incadrata anterior, din care sa rezulte ca reincadrarea in munca nu mai este posibila din cauza desfiintarii postului;

In cazul pensionarilor de invaliditate care isi redobandesc capacitatea de munca vor prezenta, pe langa carnetul munca/adeverinta de munca si:
– decizia de revizuire medicala, in original si copie, emisa de medicul expert al asigurarilor sociale, din care sa rezulte redobandirea capacitatii de munca, precum si adeverinta de la ultima unitate sau unitatea care a preluat patrimoniul acesteia, din care sa rezulte ca reincadrarea in munca nu mai este posibila din lipsa unui post vacant de natura celui ocupat anterior.

In cazul persoanele ale caror raporturi de munca sau de serviciu au incetat in perioada de suspendare a acestora vor prezenta carnetul de munca si/sau adeverinta de munca si un act care sa rezulte data incetarii si motivului pentru care au fost suspendate raporturile de munca sau de serviciu.

In cazul absolventilor, adica au obtinut o diploma sau un certificat de studii in una din institutiile de invatamant gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat in conditiile legii, de varsta minima de 16 ani si care intr-o perioada de 60 de zile de la absolvire nu au reusit sa se incadreze in munca potrivit pregatirii profesionale au obligatia de a atasa la cererea de acordare a ajutorului pe langa actele specificate mai sus urmatoarele:
– actul de absolvire a formei respective de invatamant, in original si in copie
– adeverinta eliberata de furnizorul de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca, prin care se certifica data inregistrarii persoanei in evidentele proprii, in cazul in care persoana s-a inregistrat in vederea medierii pentru incadrare in munca la un furnizor de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca, acreditat sau notificat conform legii.

Absolventii scolilor speciale pentru persoane cu handicap, in varsta de minimum 16 ani, care nu au reusit sa se incadreze in munca potrivit pregatirii profesionale, acestia vor atasa la cererea de acordare a indemnizatiei de somaj doar actul de absolvire a scolii speciale pentru persoane cu handicap, in original si in copie.
Sursa si unde veti gasi informatii mai noi si actualizate:
anofm.ro

loading...

Afla noutatile !

Introduceti adresa de email si veti fi notificat la aparitia unui nou articol !

  • ADD YOUR COMMENT

    Lasă un răspuns