Mananca inteligent, combinatiile alimentare sanatoase


Mananca inteligent, combinatiile alimentare sanatoase

Mananca inteligent, combinatiile alimentare sanatoase

Pentru ca fiecare tip de aliment este digerat in mod diferit de organismul nostru, ele trebuie combinate intr-un mod corect.

Alimentele se pot clasifica in cinci mari grupe:
– Proteine (ex. oua, peste, carne, lapte, iaurt, branza, crustacee, seminte, soia, nuci )

– Carbohidrati – amidon (ex. grau, paine, cartofi, produse patiserie si fainoase, porumb, fasole, orez, dovleac, linte, fructe uscate, zahar, miere )

– Vegetale (ex. varza, spanacul, salata, brocollii, castravetele, sfecla rosie, vinetele, andivele, loboda, guliile, patrunjelul )

– Lipide – grasimi si uleiuri (ex. unt, ulei de floarea soarelui, smantana, frisca, soia, porumb, masline, susan)

– Iritanti (ex. ardei iute, hrean, usturoi, ceapa, praz, ridichii, arpagic )

Combinatiile Alimentare Corecte


Amidonoase + Vegetale
Amidonoase + Grasimi
Proteine + Vegetale
Vegetale + Lipide

Combinatiile Alimentare Incorecte

Proteine + Amidonoase
Proteine + Grasimi
Proteine lactate + Proteine animale

Sa demonstrat ca pentru combinatiile corecte:

– timpul necesar digestiei si asimilarii este de 3-4 ore
– asimilarea este optima
– organismul nu consuma multa energie

Iar pentru cele incorecte:

– timpul de digestie este intre 8-12 ore
– consumare de energie mare
– proteinele + hidrocarbonatele consumate in combinate duce la dezechilibre in electrolitica organismului si o puternica hiperleucocitoza

Fructele se consuma numai inainte de masa cu cel putin doua ore sau trei ore dupa masa.

Puteti consuma legumele doar cu mar, restul fructelor este interzis.

Incercati sa evitati:
– cereale cu lapte/iaurt
– margarina
– a gati in vase din teflon si aluminiu
– albusul de ou crud
– cafeaua decofeinizata, insa puteti sa o inlocuiti cu cafeaua din cereale (Inka) sau de cicoare
– sarea iodata puteti sa o inlocuiti cu sarea marina neiodata.

Sfaturi – Tips


Consumati carne moderat, astfel:
– pana la varsta de 30 de ani, puteti cosuma orice fel de carne zilnic (o data)
– dupa varsta de 40 de ani se consuma numai carnea alba
– iar dupa varsta de 50 de ani se va consuma numai peste.

Afla noutatile !

Introduceti adresa de email si veti fi notificat la aparitia unui nou articol !

  • ADD YOUR COMMENT

    Lasă un răspuns